Case:

Amara x Fly Chicken kampanje

Om kunden

Dette er Fly Chicken

Fly Chicken er en av landets raskest voksende fastfood-kjeder, og de siste seks månedene har vi jobbet tett sammen for å bygge merkevaren videre. Gjennom samarbeidet har vi hatt som mål å posisjonere Fly Chicken nærmere sin målgruppe, og samtidig skape innhold som både selger og bygger brand.

Egen meny og merch

I august ønsket vi å koble Fly Chicken tettere på det urbane uttrykket. Vi inngikk samarbeid med rapperen Amara og Rolig Records, der han lanserte sin egen meny, limited merch og frontet en kampanje som skilte seg ut. Fire videoer ble produsert og distribuert på tvers av kanaler, og responsen var enorm – både fra kunder og bransjen.

Dette er Amara

Amara slapp sitt debut-prosjekt «Atlantis» i 2019, og har siden det opparbeidet seg en solid og stødig fanbase på hiphop- og pop-scenen i Norge. Med låter som «Holmenkollen Hills», «Leve», «Skrubbsår» med Chris Abolade og «Seriøs» med Roc Boyz, er katalogen hans variert mellom nyskapende rap, pop og rock.

Resultat

Amara - Meny

Her blir vi med Amara inn på kjøkkenet hos Fly Chicken, hvor han sammen med kokken Lalo setter sammen sin egen meny.

Sketch

Denne videoen spiller på en humoristisk sketch der en burgeren til Amara blir stjålet.

Leverer kylling backstage

Amara ringer Fly Chicken backstage før en konsert, og Lalo fikser maten på strak arm.

Vlog

En vlog som tar deg med behind the scenes under innspillingen av Amara x Fly Chicken kampanjen. Vi får et innblikk i dagen, stemningen på settet og ser høydepunkter fra de ulike videoene som ble laget.

ECM
1 t siden

Behind the scenes

Gå til Snapchat profil

Hør hva de sier

ECM har vist seg som en «FLY» partner som virkelig forstår hva Fly Chicken handler om – både merkevaren vår, målgruppen og hvordan man bygger cravings gjennom godt innhold. Sammen har vi laget kampanjer som ikke bare driver topplinje, men også styrker vår posisjon i markedet. Vi setter pris på deres evne til å kombinere kreativitet med god struktur, og ser fram til å fortsette samarbeidet i 2026 med nye stunts og kampanjer
Ronny Gjøse
CEO

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.